Jsme přesvědčeni, že dobrá strategie je základem rozvoje města. Naší vizí je rozvíjet město tak, aby bylo jedním z nejlepších míst pro život. Místem, kde mohou lidé pracovat, sportovat, bavit se nebo jen tak odpočívat. Strategie nám vytyčuje cestu, po které se musíme vydat, abychom dosáhli cíle.
Změna vnímání image města je běh na dlouhou trať. Je nezbytné maximálně využívat moderních marketingových nástrojů v rámci města a celé aglomerace, ale také transformovat místní ekonomiku. Podpora vzdělávání, lokální ekonomiky a zavádění inovací je cestou, jak této změny dosáhnout.
Karviná má svým obyvatelům co nabídnout.
Ve městě jsou dostatečně zastoupeny veškeré služby - zdravotnictví, sociální péče, ale i kulturní či volnočasové aktivity. Město taktéž disponuje dostupným bydlením. V mnoha parametrech kvality života si Karviná stojí velmi dobře a tyto své silné stránky nadále rozvíjí, naopak v problematických oblastech systematicky pracuje na jejich odstraňování.
Stav veřejného prostoru a životního prostředí se
v Karviné za poslední desetiletí významně proměnil k lepšímu. Díky transformaci města
a útlumu hornické činnosti došlo ke kultivaci veřejného prostoru a zkvalitnění životního prostředí. Výzvou do budoucna je nalezení vhodného využití pohornické krajiny, která nabízí celou řadu možností.
Karviná disponuje strategickou polohou a je jednou ze vstupních bran do České republiky.
Výjimečná poloha a dopravní dostupnost prostřednictvím všech základních forem dopravy pro město představuje komparativní výhodu, která může být využita ke zvýšení jeho atraktivity pro bydlení nebo podnikání. Především rezidenční funkce města v rámci okolního regionu představuje potenciál pro jeho rozvoj.